dinsdag 28 juli 2015

Kankerkampioenschap voor junioren / Edward van den Vendel

Wat ik me afvraag: als je zelf de lijdensweg hebt doorstaan die kanker heet, wil je dan dit boek nog lezen? Of als je die behandelingen voor de boeg hebt? Als je als ouder, broer of zus hebt meegeleden, wil je dan nog door zo'n boek heen?
Ik ben een volslagen leek op kankergebied en ik hoop het te blijven, want na lezing van Kankerkampioenschap voor junioren weet ik dat kanker jouw leven en dat van je huisgenoten tot een hel maakt. Niet alleen tijdens de behandelingen, ook als de kanker weg is en de opluchting plaats maakt voor angst. 'Het kankerkampioenschap voor junioren leest als een razendspannend wedstrijdverslag met een verlenging die er niet om liegt.' - jaapleest.nl  en 'Wat een boek! Stoer, geestig, ontroerend. Iedereen moet het lezen.' Halina Reijn.
En zo is het.

Geen opmerkingen:

De gebroeders Maxilari / David Pefko

  De gebroeders Maxilari zouden in 2024 39 en 40 jaar oud zijn/worden. Het zou me verbazen als hun moeder nog zou leven, maar het is theoret...